اولین امداد خودرو هوشمند ایران

اولین امداد خودرو هوشمند ایران
8 اکتبر 2023
useradmin
210

پس از معرفی خودرو امداد لاماری توسط شرکت آرین پارس موتور، حالا در اقدامی جدید خودرو لاماری امداد به کمک یک استارتاپ داخلی در حوزه فناوری هوشمند سازی شده است. ماشین لاماری امداد که بر پایه خودرو ایما بروزرسانی و تجهیز شده است حالا به کمک این شرکت، با اضافه شدن تجهیزات جانبی به اولین خودرو امدادی هوشمند در ایران تبدیل شده است.خودرو لاماری امداد هوشمند حالا به 2 دوربین داشبورد (دش کم) مجهز است که فعالیت‌های انجام گرفته در داخل و همچنین خارج از این خودرو را رصد می‌کند. یک دروبین در سمت چپ داشبورد و روبروی راننده قرار گرفته است تا فعالیت‌ها و اقدامات راننده خودرو امداد را رصد کند و در صورت رخ دادن تخلف از سوی راننده، اطلاعات را در اختیار شرکت ارائه دهنده خدمات امدادی لاماری قرار می‌دهد و فعالیت‌ها را کنترل می‌کند.

دوربین دوم در کنار آینه وسط و رو به جاده تعبیه شده است و اتفاقات و سفرهای روزانه خودرو امداد را ثبت می‌کند و هدف از قرار گیری این دوربین‌ها در حقیقت ثبت اطلاعات و اتفاق‌ها در مسیر خدمت‌رسانی خودرو امداد لاماری است و به این صورت می‌توان از کیفیت و نحوه ارائه خدمات امدادی به خانواده محصولات لاماری اطمینان حاصل کرد.

در این خودرو که با همکاری دو مجموعه استارت آپی “همران” و “دلفین” تجهیز و هوشمند سازی شده رصد موقعیت خودرو، شرایط و مسیر حرکت طی شده، میزان پیمایش مسیر، رفتار رانندگی امدادگر، بررسی چگونه سرویس دهی خودرو مشتری نیز امکان‌پذیر است.

خودروهای لاماری امداد از نظر فنی مشابه نسخه های معمولی لاماری ایما هستند اما شرکت آرین پارس موتور طرح‌های به‌کار رفته در نمای ظاهری خودرو امدادی لاماری ایما را با هماهنگی کامل با هویت بصری برند لاماری طراحی کرده است. همچنین از مدل‌سازی سه بعدی پیشرفته برای تجهیزات داخل کابین استفاده شده است. این خودروها با امکاناتی همچون جامپ‌ استارت، مخزن آب، جک و ابزارهای مورد نیاز برای سرویس‌دهی سریع تجهیز شده‌اند. خودروهای سرویس لاماری نیز به‌زودی به خدمات کوییک‌سرویس و سرویس در محل مجهز خواهند شد.

از ویژگی‌های قابل‌توجه در طراحی این خودرو می‌توان به شاخ گوزن در نمای جانبی، شبرنگ‌های زیر سپر جلو و عقب و چراغ‌های هشدار نارنجی بدون آژیر و بلندگو اشاره کرد. قرار است حدود ۳۲ دستگاه از این خودروهای سرویس بین نمایندگی‌های لاماری در سراسر کشور توزیع شود، به‌طوری‌که هر نمایندگی یک یا دو دستگاه خودرو امدادی داشته باشد تا برای ارائه خدمات به مشتریان استفاده کند.

مقالات مرتبط

نگاهی به تغییرات آیین نامه واردات خودروهای کارکرده 8 اکتبر 2023

نگاهی به تغییرات آیین نامه واردات خودروهای کارکرده

قرار بود واردات خودرو با کارت ملی انجام شود و هر دارنده کارت ملی مجاز به واردات خودرو به کشور باشد. اما حالا دولت این بند را تغییر داده و شرط واردات خودرو را داشتن کارت بازرگانی عنوان کرده است....

اخبار اقتصادی صنعت خودرو ادامه مطلب
این خودروها مرگبارترین تصادفات را رقم زدند 8 اکتبر 2023

این خودروها مرگبارترین تصادفات را رقم زدند

فناوری‌هایی مانند ترمزهای ضد قفل و تست تصادف منظم ایمنی خودرو را نسبت به دهه های گذشته بسیار جلوتر برده است. اما علیرغم همه این پیشرفت‌ها، هنوز حوادثی اتفاق می‌افتد و در نتیجه افراد جان خود را از دست می‌دهند....

اخبار اقتصادی صنعت خودرو ادامه مطلب
الماس درخشان رولزرویس، کمیاب‌ترین و لوکس‌ترین ماشین جهان 8 اکتبر 2023

الماس درخشان رولزرویس، کمیاب‌ترین و لوکس‌ترین ماشین جهان

مدلی که رولزرویس در کالیفرنیا رونمایی کرده، نخستین دستگاه از این سری فوق‌العاده انحصاری است. این مدل با نام اختصاصی La Rose Noire (به‌معنای رز سیاه) شناخته می‌شود. انتخاب این نام برای اولین دستگاه از رولزرویس دراپ‌تیل دلیل جالبی دارد....

اخبار اقتصادی صنعت خودرو ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درباره ما

گروه آذران پیشرو بارمان وارد كننده تخصصی برخی از لوازم یدكی خودرو سبک و سنگین و قطعات صنعتی با بیش از پانزده سال تجربه افتخار دارد با عرضه محصولات اصلی ، با كیفیت و استاندارد جهت ارج نهادن به سلیقه توزیع كنندگان متعهد در راستای حفاظت از منافع و مصالح مصرف كنندگان نهایی گام بر می دارد.

ارتباط با ما

قوانین سایت_____حفظ حریم خصوصی