الماس درخشان رولزرویس، کمیاب‌ترین و لوکس‌ترین ماشین جهان

الماس درخشان رولزرویس، کمیاب‌ترین و لوکس‌ترین ماشین جهان
8 اکتبر 2023
useradmin
4042

مدلی که رولزرویس در کالیفرنیا رونمایی کرده، نخستین دستگاه از این سری فوق‌العاده انحصاری است. این مدل با نام اختصاصی La Rose Noire (به‌معنای رز سیاه) شناخته می‌شود.

انتخاب این نام برای اولین دستگاه از رولزرویس دراپ‌تیل دلیل جالبی دارد. مادر فردی که این خودرو را خریداری کرده است، علاقه زیادی به باراکای مشکی دارد. ازاین‌رو وی به احترام مادر خود این اسم را برای دراپ‌تیل انتخاب کرده است.

طراحی منحصربه‌فرد رولزرویس دراپ‌تیل

بدنه این خودرو جلوه بسیار خاصی دارد. جایی که شدت نور کم است، بیننده آن را مشکی تصور می‌کند. اما در زیر نور آفتاب رنگ بدنه به قرمز تغییر می‌یابد. از لحاظ طراحی، رولزرویس دراپ‌تیل چهره و استیل متمایزی دارد. در نمای روبه‌رو کاملاً مشخص است که با محصولی از رولزرویس طرف هستیم. اما در نمای جانبی، پیکره دراپ‌تیل سبکی جدید را معرفی می‌کند. در این نما همه‌چیز با خطوط نرم و ملایم به عقب خودرو ختم می‌شود.

رولزرویس دراپ‌تیل در نمای عقب خود شبیه به هیچ‌یک از محصولات این کمپانی نیست. چراغ‌های این اتومبیل فوق‌اشرافی، ساختاری عمودی و حاشیه‌های کرومی دارند. در حد فاصله این چراغ‌ها یک اسپویلر به‌چشم می‌خورد. گفتنی است راننده می‌تواند سقف رولزرویس دراپ‎‌تیل را جدا کند. این سقف جنسی از فیبر کربن دارد و بخش‌هایی از آن از پنل الکتروکرومیک است.

دو سال زمان برای طراحی و تولید کابین

رولزرویس نمای داخلی دراپ‌تیل را «شاخص‌ترین ویژگی» آن توصیف می‌کند. این شرکت برای طراحی و تکمیل کابین این پروژه منحصربه‌فرد دو سال زمان صرف کرده است. جالب اینکه در خلق فضای داخلی این خودرو، طراحان رولزرویس از گلبرگ‌های درحال ریزش گل رز الگوبرداری کرده‌اند. طرح مربوط به این گلبرگ‌ها شامل ۱۶۰۳ قطعه است که روکشی چوبی روی خود دارند.

همانند نمای بیرونی، کابین رولزرویس دراپ‌تیل نیز دارای ترکیب رنگ قرمز تیره و روشن است. همه اجزای موجود در این بخش از مرغوب‌ترین مواد هستند و از لحاظ کیفیت هیچ انتقادی وارد نیست! داشبورد این خودروی استنثانی در قسمت میانی خود یک ساعت عقربه‌ای لوکس دارد. این ساعت ساخت برند سوئیسی Audemars Piguet است و راننده می‌تواند با فشردن یک دکمه آن را جدا کرده و با کمک بندی مخصوص، به‌عنوان ساعت مچی استفاده کند. شایان ذکر است این ساعت اشرافی از نظر طراحی و رنگ‌های به‌کاررفته هماهنگی کاملی با نمای ظاهری و داخلی دراپ‌تیل دارد. از دیگر ویژگی‌های خاص رولزرویس دراپ‌تیل نسخه رز سیاه باید به محفظه مخصوص نگهداری از نوشیدنی اشاره کنیم. این محفظه به سفارش مشتری تعبیه شده و شامل جام‌های کریستالی دست‌ساز و میز کوچک می‌شود.

مشخصات فنی

دو مدل سوپ‌تیل و بوت‌تیل براساس پلتفرم موسوم به «معماری تجمل» توسعه پیدا کرده‌اند. مدل‌هایی مثل کالینان، گوست و فانتوم نیز روی این پلتفرم تولید می‌شوند. اما دراپ‌تیل برخلاف همه آن‌ها، از یک شاسی مونوکوک جدید بهره می‌برد. این شاسی جنسی از آلومینیوم، فولاد و فیبر کربن دارد. از لحاظ موتور، دراپ‌تیل با دو برادر خود مشترک است و نیروی آن توسط همان موتور ۶.۷۵ لیتری توئین توربوی ۱۲ سیلندر تأمین می‌شود. خروجی این موتور برابر با ۵۹۳ اسب‌بخار قدرت و ۸۴۰ نیوتن‌متر گشتاور است.

اگرچه در خودرویی مثل رولزرویس دراپ‌تیل شتاب و سرعت جزو اولویت‌های اصلی نیست، اما این خودروی انحصاری صفر تا صدی برابر ۵ ثانیه دارد و نهایت سرعت آن به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

در رابطه با قیمت رولزرویس دراپ‌تیل اطلاعات رسمی موجود نیست، اما برخی منابع قیمتی در حدود ۲۵ میلیون دلار را برای این خودرو تخمین می‌زنند.

مقالات مرتبط

این خودروها مرگبارترین تصادفات را رقم زدند 8 اکتبر 2023

این خودروها مرگبارترین تصادفات را رقم زدند

فناوری‌هایی مانند ترمزهای ضد قفل و تست تصادف منظم ایمنی خودرو را نسبت به دهه های گذشته بسیار جلوتر برده است. اما علیرغم همه این پیشرفت‌ها، هنوز حوادثی اتفاق می‌افتد و در نتیجه افراد جان خود را از دست می‌دهند....

اخبار اقتصادی صنعت خودرو ادامه مطلب
نگاهی به تغییرات آیین نامه واردات خودروهای کارکرده 8 اکتبر 2023

نگاهی به تغییرات آیین نامه واردات خودروهای کارکرده

قرار بود واردات خودرو با کارت ملی انجام شود و هر دارنده کارت ملی مجاز به واردات خودرو به کشور باشد. اما حالا دولت این بند را تغییر داده و شرط واردات خودرو را داشتن کارت بازرگانی عنوان کرده است....

اخبار اقتصادی صنعت خودرو ادامه مطلب
اولین امداد خودرو هوشمند ایران 8 اکتبر 2023

اولین امداد خودرو هوشمند ایران

پس از معرفی خودرو امداد لاماری توسط شرکت آرین پارس موتور، حالا در اقدامی جدید خودرو لاماری امداد به کمک یک استارتاپ داخلی در حوزه فناوری هوشمند سازی شده است. ماشین لاماری امداد که بر پایه خودرو ایما بروزرسانی و...

اخبار اقتصادی صنعت خودرو ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درباره ما

گروه آذران پیشرو بارمان وارد كننده تخصصی برخی از لوازم یدكی خودرو سبک و سنگین و قطعات صنعتی با بیش از پانزده سال تجربه افتخار دارد با عرضه محصولات اصلی ، با كیفیت و استاندارد جهت ارج نهادن به سلیقه توزیع كنندگان متعهد در راستای حفاظت از منافع و مصالح مصرف كنندگان نهایی گام بر می دارد.

ارتباط با ما

قوانین سایت_____حفظ حریم خصوصی